tfh

Studiu de caz – Horváth & Partners – 99 de apariții în media într-o lună, pentru lansarea unui nou serviciu

Consultanță pentru implementarea soluțiilor de Inteligență Artificială în România

 

 

O conferință de presă despre „Impactul Inteligenței Artificiale (AI) asupra economiei în următorul deceniu” a atras prezența a 24 de jurnaliști, devenind un seminar ad-hoc de educare a presei și publicului asupra AI, generând 67 de articole în mass media

Toate media de business au acoperit subiectul, iar unele publicații au avut multiple apariții în aceeași lună: Ziarul Financiar (6), Economica (5), Bursa & News (câte 3)

Horváth & Partners (HuP), unul dintre cei mai importanți jucători globali pe piața de consultanță de management, cu o prezență de 15 ani în România, a apelat la Unikorn pentru creșterea vizibilității prin PR în mass-media și în rândul altor potențiali clienți decât cei din domeniile acoperite în mod constant de serviciile lor (oil & gas, banking & retail).

În ultimii ani, HuP au dezvoltat foarte mult serviciile de digitalizare și, în special pe cele legate de consultanța pentru introducerea soluțiilor de inteligență artificială (artificial Intelligence – AI) în eficientizarea operațiunilor business-urilor. În acest sens, echipa Unikorn a propus clientului un proiect prin care să educe și să informeze publicul și presa cu privire la subiecte precum AI, RPA (Robotic Process Automation) sau Big Data, cu viziunea de a deveni astfel un lider de opinie în aceste domenii. Strategia de comunicare include identificarea celor mai adecvate contexte prin care HuP poate ajunge la publicul-țintă, prin comunicate de presă, interviuri în publicații de business, întâlniri cu presa, plasarea de op-eds, participarea la evenimente de industrie etc.

Astfel, la jumătatea lunii februarie 2020, am organizat o conferință de presă, cu tema „Impactul AI asupra economiei în următorul deceniu”, care a atras participarea a 24 de jurnaliști (mult peste media industriei, de 10-12 jurnaliști participanții), iar datorită prezentărilor atractive, s-a transformat într-un workshop interactiv în care jurnaliștii au pus zeci de întrebări.

Lider de opinie pe un subiect de maxim interes

 

Interesul media a confirmat poziționarea clientului drept key stakeholder pe un subiect față de care crește constant interesul (AI fiind un astfel de „trending topic”), dar despre care încă nu se cunosc multe lucruri și se fac estimări despre modalitățile fundamentale prin care va schimba economia și societatea în următorii 10-20 de ani.

Numai după conferința de presă au fost acordate, la fața locului, 3 interviuri de către experții Horváth & Partners, adăugându-se altor 4 apărute în acea lună. Un comunicat despre investițiile AI în România și unul despre soluțiile Big Data pentru activitățile de marketing, alături de relatările de la conferința de presă (67), au generat un total extraordinar de 99 de apariții în presa, dintre care 96 legate de AI & Big Data.

Subiectul a stârnit într-atât interesul media, încât mai multe publicații au avut multiple articole în care au citat mesajele purtătorilor de cuvânt al Horváth & Partners pe durata unei singure luni: Ziarul Financiar (6 apariții), Economica (5), Bursa și News (câte 3).

Activitățile de PR permit Horváth & Partners să sporească notorietatea consultanților lor de top, să-i expună la publicuri și contexte relevante de unde pot apărea noi oportunități de business. Acest lucru a devenit mai necesar cu atât mai mult cu cât, în ultimii ani, evoluțiile tehnologice au fost foarte rapide, iar numeroase companii din toată lumea au nevoie de noi soluții pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerilor.

Soluțiile bazate pe AI au depășit deja etapa de adoptare timpurie, implementarea lor devine necesară pentru menținerea avantajelor competitive, iar echipa Horváth & Partners are expertiza necesară, pentru a veni în ajutorul companiilor a căror performanță se poate îmbunătăți rapid grație AI.