tfh

Studiu de Caz – CTP (Comunicare B2B)

Interviu in Ziarul Financiar, pagina 1 + 8, 5 ianuarie 2018

In momentul in care am inceput colaborarea cu CTP, cel mai mare dezvoltator si proprietar de parcuri industriale si logistice din Romania si Europa Centrala si de Est, primul lucru pe care l-am facut a fost sa analizam vizibilitatea companiei in presa de business, in ultimele douasprezece luni. Am constatat existenta unei diferente uriase intre Cota de Piata si Cota de Vizibilitate (Share of Voice, SOV)¹ in mass-media: in timp ce Cota de Piata era de 40%, Vizibilitatea era de doar 11%, fata de cel mai important competitior al CTP care inregistrase o Cota de piata de 27% si un procent de Vizibilitate de 41%.

Comparatie intre Cota de Piata si Cota de Vizibilitate, inainte de implementarea programului Unikorn

Astfel, United a avut ca obiectiv principal in primul an de colaborare, aducerea CTP intre primele trei cele mai vizibile companii din industria in care activeaza. Pana in al treilea an, tinta este consolidarea pozitiei CTP de lider absolut si expert in fata mass-media. In acelasi timp se va intari imaginea pozitiva si statutul companiei ca unul dintre liderii internationali in domeniu.

Rezultate cheie: dupa doar trei luni de la inceperea parteneriatului, CTP a devenit lider ca vizibilitate, cu o cota de peste 46%. Acest rezultat a fost obtinut prin intermediul unui sistem complex de actiuni de PR, pe care l-am denumit Unikorn! Acoperirea media cumulata in aceste trei luni a fost de 309 articole, in presa de business scrisa si in mediul online.

Acest ritm a fost mentinut si in lunile urmatoare, astfel ca in cele sase luni de cand colaboram, Cota de Vizibilitate s-a mentinut in mod constant la 45%, in timp ce acoperirea mediatica a ajuns la 657 de articole!

Cota de Vizibilitate, dupa implementarea Programului Unikorn

Articolele au fost publicate in majoritatea mass-media nationale de business, inclusiv in publicatiile dedicate industriei de profil: Ziarul Financiar, Capital, Business Review, Revista BIZ, wall-street.ro, The Diplomat, Business Review, Transilvania Business, Agenda Constructiilor, Arena Constructiilor, Tranzit, Cargo & Bus, profit.ro si altele.

Aceste rezultate au fost obtinute folosindu-se diverse instrumente specifice Relatiilor Publice: comunicate de presa, conferinte de presa, interviuri, actiuni pentru jurnalisti si bloggeri, consultanta strategica, training-uri, sponsorizari, discursuri la evenimente importante etc.

In plus, conferinta de presa si vizita organizata in parcul logistic la finalul lunii septembrie 2017 au beneficiat de participarea unor jurnalisti importanti de la cele mai mari publicatii de business si au generat o acoperire mediatica de 68 de articole.

¹ Masoara procentajul aparitiilor media totale ale unui brand in cadrul industriei sale.